lördag 9 juli 2011

Hönö 2011

Nu har jag precis kommit hem igen efter några underbara dagar på Hönö!

Resan började i torsdags då Lollen hämtade mig med vår egna lilla "husbil", vi har nämligen som tradition att sova i bilen på Hönö, låter kanske inte så kul, men det är sååå mysigt, tredje året nu och det är helt perfekt, man har liksom med sig sin sovplats överallt och kan ställa bilen där man känner för det..

Här är en bild från bilen, (som tyvärr inte gör sanningen riktigt rättvis men ändå)!

Innan vi åkte på färjan till Hönö stannade vi i hamnen för att äta kvällsmat i solnedgången, riktigt härligt!

När vi kom över till Hönö möttes vi av denna overkligt vackra syn som vi såklart ville fota...

Vi åkte sedan för att möta några av våra kära vänner, sedan hade vi en rolig kväll på Nimbus med nattcafé och konsert, super nice!!

Det blev en lång kväll och klockan var närmare halv fyra innan vi somnade i vår härliga säng!

På fredagen tog vi lite sovmorgon för att sedan äta en mysig frukost på stranden, det var lite mulet men varmt.. Men senare på dagen kom regnet, trots detta hade vi en mysig dag med härliga människor, de blev häng hos Martin och Linnea, i deras förtält, Glass på fotö, lunch och massa mys, på kvällen kom solen och vi fick ännu en underbar kväll men vänner, skratt, mys och semester känslor!

Idag vaknade vi tidigt för att kunna utnyttja dagen ordentligt, solen sken och vi åkte för att handla frukost och jordgubbar och åka till Fotö, där det finns en lite strand och klippor där man kan sitta och de känns som man är mitt ute i havet, naturen och de underbara havet blir så nära och allt känns nästan overkligt, där tillbringade vi hela förmiddagen innan vi åt glass och lämnade detta paradis...

Vill tacka Lollen och alla andra för underbara dagar på Hönö!!

Nu har jag packat om väskan och åker mot Falkenberg, Tyskland och Halmstad!!