måndag 30 juni 2014

Lübeck.

Efter en heldag på Hansa-park åkte vi vidare mot en av mina favoritstäder i Tyskland, nämligen Lübeck. Har inte varit där på många år men staden var lika fin som jag minns den. Vi checkade in på ett minst sagt vackert hotell, helt i min smak. Hotellet låg nära gamla stan och efter att fixat i ordning oss på rummet och skålat med lite rosé gick vi till centrum för att äta. Vi hittade en restaurang med mysig uteservering som vi valde för denna lördagkväll. Restaurangen hette Bolero och var 100% i min stil, med mycket folk, perfekt mat, fotbollsmatch och härlig sommarstämning och för att inte tala om alla underbara drinkar som fanns att beställa. När vi hade ätit bestämde vi oss för att unna oss var sin av dessa läckerheter. För mig blev det en strawberry colada och det var utan tvekan den godaste drinken jag druckit. Så det blev på alla sätt en perfekt avslutning på en perfekt dag. 













Inga kommentarer: