söndag 6 april 2014

Fantastiska dagar.

Hemma igen efter fantastiska dagar i Jönköping. Vi har hunnit med väldigt mycket, allt går ju inte berätta så tänkte dela med mig av den "snabba" versionen. När vi kom fram igår gick vi till ett mysigt café för att fika och sedan testade vi shoppingen i Jönköping, som helt klart var över förväntan med massa roliga butiker och mysiga gator. Vi avslutade vår shoppingrunda med ett besök på systemet där vi handlade inför kvällen. Innan vi åkte till hotellet blev det även en god middag på en irländsk-inspirerad pub/restaurang, ett beslut vi va riktigt nöjda med. Mätta åkte vi sedan till hotellet för att checka in, tog det lugnt på rummen en stund och sedan var vi superladdade för fest. Fixade oss och drog sedan igång en rolig förfest på Emelie och Marias rum innan vi gick över till Elmia och insanity. Där vi direkt fick ännu mer party-feelings, stor bar och massa bra musik från grymma dj:s och avslutningsvis några timmars bra musik av swedish house maffia stjärnan Steve Angello. Insanity var verkligen en häftigt upplevelse med massa fräck musik, coola ljusshower, konfetti, eldar, stort dansgolv och mycket mer. Nöjda med kvällen och natten gick vi sedan över till hotellet för att njuta av några timmars sömn på våra mysiga rum. På morgonen väntade den efterlängtade hotellfrukosten vilket gjorde det lite lättare att gå upp. Vi tog en riktigt lång frukost och tog sedan med kaffe och tidning upp till rummet för lite sista mys, innan vi checkade ut och åkte in till centrum för ytterligare lite shopping och en lunch på ett ställe som hette Bryggan. Det låg precis vid vattnet, så vi fick en god lunch med fin utsikt innan vi på eftermiddagen åkte hemåt igen.

Våra dagar i Jönköping kunde inte blivit bättre, är super nöjd med allt och tacksammast i världen för mina school-Babes.