tisdag 25 december 2012

Älskade traditioner.

Jag tycker verkligen om traditioner och den där känslan som uppstår när man gör något man tycker är mysigt. Julen är ju verkligen traditioners högtid och då vill man ju ha det så där mysigt som man brukar ha. I år firade jag med mamma och då har vi som tradition att först äta julfrukost och sedan åka till småland och släkten. 
Där vi äter julbord hos mormor och morfar följt av kalle anka, pulkaåkning och julklappsutdelning. 
På kvällen åker vi tillsammans till mormors syster Anita och hennes Hans där vi fortsätter firandet med dem och resten av släkten. Detta i form av mer mat, fika, julklapps-spelet, sång och min absoluta favorit tradition, nämligen DANSEN. Jag tror inte det är många som har denna traditionen men det har vi och jag älskar det, lite sådär halvgalet och jättekul. Det blev en fantastiskt julafton med massa mys.

Här kommer bilder från vår jul...






















Inga kommentarer: