onsdag 1 juni 2011

KÖRKORT.

Tisdagen den 31 maj, dagen då jag fick mitt körkort!!! en nervös dag som slutade underbart!!

Jag har som ni märkt inte skrivit något om vägen till mitt körkort här på bloggen, men tänkte att nu när det är klart kan jag berätta lite mer om detta!!

Jag och min kära Jackie åkte för ca 3 veckor sedan upp till Säffle för att ta körkort, vi hade hört att det skulle vara bra där och vi kände båda att vi inte får det gjort på hemmaplan så vi tyckte att de va en toppen idé att komma iväg och bara ägna sig åt körkortet, så vi valde alltså att ta oss upp till Säffle.
På vägen dit var vi väldigt förväntansfulla, vi visste inte alls vad som skulle möta oss, vilka andra som skulle vara där eller hur det skulle bli.
Men vi kom upp på kvällen den 8 maj, och möttes av ägaren till körskolan som också senare var min körlärare under denna tid!! Vi kändes oss väldigt välkomna och allt kändes väldigt lovande! Jag och Jackie fick istället för att bo på skolan, dela en egen lägenhet med en annan tjej som var där, Christina, vi tre var de ända tjejerna på kursen och tillsammans hade vi hur kul som helst, massa skratt och "seriösa" körsamtal, haha!!

På dagarna var vi på skolan och hade körlektioner, teorilektioner och gjorde prov på datorerna. Vi var verkligen ett underbart gäng, 3 tjejer och 6 killar som alla var superhärliga, vi var ute och käkade tillsammans och hade allmänt trevligt! tack vare allt detta och de underbara lärarna på skolan kändes de "jobbiga" inte lika jobbigt, utan det var mysigt och kul också, alla blev som en familj!! så härligt!!

Här kommer lite bilder från Säffle!!































Så efter de två veckorna i Säffle, åkte jag hem en vecka för att ladda inför teoriprov och uppkörning!! teoriprovet gjorde jag den 23 maj och klarade, och igår var det alltså dags för uppkörning, som även den gick bra!!

Det är en sån underbar känsla att nu ha körkort!!

Vill tacka alla som hjälpt mig på vägen dit, Erik min körlärare, Ulf, Linda och Ulrika från skolan, och alla andra i gänget som funnits uppe i Säffle och gjort tiden där väldigt bra och trevlig!

Tack även till dom här hemma som vart fint stöd(A) och Michael som kört många rundor med mig!!

TACK!!!!!

Detta underbara konstverk och dessa fina rosa blommorna fick jag av min söta mamma när jag kom hem igår kväll.....











Med tacksamhet, glädje och lycka från mig(L)

3 kommentarer:

Stina sa...

Visste ju att du skulle greja det :-) Nu kommer det svåra - att låna bil muahahaha.... ;-)

Anonym sa...

ETT STORT GATTIS från mormor och morfar.

jackie sa...

Åh, vad mysigt vi hade det ändå där uppe i Säffle!! Saknar <3 Grattis igen till körkortet! Snart är det min tur! (förhoppningsvis) :P /Jackiepackie